De gouden knipoog

Ter ere van het einde van dit jaar wil ik jullie vragen mee te werken aan de verkiezing van het lekkerste stuk.

Als modern consument georiënteerd schrijver wil ik natuurlijk graag weten wat mijn lezers het liefst lezen. Dichtsels? Maatschappelijk geëngageerd? Dagelijkse belevenissen? Plaatjes?
Ik zal aan de hand van de uitslag zorgen voor een juiste produkt-markt-mix in het komende jaar. En uiteraard krijgt het winnende stukje een eervolle vermelding en wordt de Gouden Knipoog 2006 uitgereikt tijdens een feestelijke bijeenkomst in de huiskamer.

Omdat het natuurlijk een heel gedoe is om al die stukjes weer opnieuw te bekijken, heb ik het jullie makkelijk gemaakt. Een deskundige jury (B& & kids) heeft een voorselectie gemaakt van tien stukjes. Je kunt snel naar die stukjes toe springen via onderstaande links. Gewoon eigenwijs een andere kiezen mag natuurlijk ook.

Stemmen gaat heel makkelijk, zonder dat je eerst in hoeft te loggen of aan hoeft te melden. Gewoon klikken op de "comments" link onderaan dit stukje en de titel van het stukje invullen. Als je "Anonymous" aanklikt als afzender is de stemming ook nog volledig anoniem. Net echt. Niemand belet je om te frauderen door 28 keer te stemmen, maar het is wel gemeen.

Op 31 december om 23.59 uur sluit de stembus en gaat de champagne open.

De genomineerden:

- De mevrouw
- Fiets
- Feestjes
- Normen en Waarden
- Stappen
- Oefenen voor Sinterklaas 2
- Oma
- Oefenen voor Sinterklaas 3
- Watje
- Memen

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik kies voor "Stappen". Alleen al omdat ik toen je het verzon vijf meter verderop in de kroeg geinterviewd zat te zitten (en mijn toneelstukje van deskundige opvoerde). Maar vooral omdat ik hou van observaties en de hele wereld die je om een vreemde heen kan schetsen.

Anoniem zei

Ik Ben nog geen lange volger van jouw site en zie me dan ook genoodzaakt iets te kiezen van hetgeen ik op dát moment gelezen heb. En het stukje waar ik het meest mee rondgelopen heb zit er natuurlijk niet tussen. 'Uitslag' was voor mij jouw hoogtepunt, maar misschien ook wel omdat ik momenteel wat meer behoefte heb aan humor en 'lichtheid' dan stukken waar ik lekker lang over na kan denken. Ga door met de nadenk stukken. In januari is mijn hoofd weer leeg voor jouw bespiegelingen!!

Maar ik lach nog steeds om die foto met haar commentaar!

AnJoyMe zei

Is het de bedoeling dat we ook gaan motiveren waarom we een bepaald stukje kiezen?
Ik kies voor "Oma", en dan doodgewoon omdat ik de mijne nog altijd mis. Jouw verhaal over jouw oma klinkt als een eerbetoon aan haar. Een eerbetoon aan een generatie.
Dat was alles...
Maar ga vooral gewoon door met stukjes schrijven op de manier zoals je nu doet. Ik vind het een perfecte mengeling!
Fijne feestdagen.

Anoniem zei

Ik kies voor 'oma', al streden 'watje' en 'de mevrouw' mee voor de eerste plaats. Een speciale eervolle vermelding voor 'fiets', waar ik vreselijk om moest lachen ...en omdat jij de guts hebt om te blijven fietsen door weer en wind, in plaats van te mopperen over het fileprobleem of de opwarming van de aarde.

Anoniem zei

Ben, wat doe je me aan. Je kent mijn lievelingsgedicht, over de bananen met mooie meisjesnamen. Daar ga ik voor! ;-)
Maar aangezien ik helemaal niet eigenwijs ben Ben, zal ik er een kiezen die genomineerd is.
Watje.

Anoniem zei

Last but not least:
Inderdaad. Gewoon doorgaan met hoe je nu schrijft. Het is een leuke afwisseling! Ik kom hier graag.