Teletubbies

Iedereen kent ze, die vriendelijk rondscharrelende aliens in hun grasveld met konijntjes.
Persoonlijk werd ik er gek van. Vooral het geestdodende "Nog een keer..." en dan.....Inderdaad (zucht) nog een keer. Precies hetzelfde nog een keer.

Sesamstraat heb ik altijd goed kunnen hebben. Zelfs toen ik nog geen kinderen had, zat ik regelmatig met het bord op schoot mee te tellen (één rode auto, twee rode auto's, drie rode auto's) en te lachen om mijn helden aller tijden, Bert en Ernie. Het mooiste waren de afleveringen met Sipje en Sopje, de twee potloden. Of was het nu toch Zipje en Zopje.
En Grover natuurlijk en Elmo en Oscar de Nurks. De liedjes zijn altijd goed voor een hele vakantiedag in de auto of op de fiets.

Maar dit terzijde.

Het gaat hier om de Teletubbies die geweldig zijn voor kinderen onder de 6 ofzo. Als je ze ziet zitten glunderen achter de TV, is dat snel duidelijk. Boven de 6 zijn al die kusjes en herhalingen al snel saai.

Dat Teletubbies alien-achtige wezens zijn, blijkt uit het feit dat ze altijd bloot rondlopen en geen geslachtskenmerken vertonen. Ze hebben een uitgroeiselding op hun hoofd, maar dat is bij allevier verschillend, net als hun huidskleur overigens. Toch worden er 2 als jongen en 2 als meisje geidentificeerd. Althans volgens mijn kinderen, die allang geen ervaringsdeskundige meer zijn.
Teletubbies zijn dus vriendelijk maar raar en niet direct met mensen te identificeren.

Het is volgens mij een feit dat kinderen onder de 6 jaar nog niet driftig met geslacht en sexualiteit bezig zijn en al zeker niet met sexuele geaardheid.

Wil iemand deze feiten even in het Pools vertalen en onder de aandacht brengen van de gestoorde regeringsperverseling die overweegt Teletubbies te gaan verbieden omdat Tinky Winky soms met een handtasje loopt!!!
Polen is niet een exotisch eilandje in de Stille Zuidzee met iemand aan het roer die verkeerd van z'n fiets gevallen is. Nee, het is een volwaardig lid van de Europese Unie.

Zijn ze nou helemaal van God los, daar in Warschau?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Toch stuurde Echtgenoot mij triomfantelijk het bewuste teletekstbericht door met de woorden: Ik zéi het toch?!?! (Dat Tinky Winky homo is) :-)

Anoniem zei

@sara: hij kan in Polen waarschijnlijk rijk worden als homospotter ;)

Anoniem zei

Is trouwens iemand Tinky Winky nog in Groningen tegengekomen? :S

Anoniem zei

@polen: hm, het is natuurlijk een idee...