Stiller

Het is heel grappig. Als ik in mijn stoel zit en voor me uit kijk, wordt alles steeds stiller, hoe dichter het bij me komt.

Nu komt dat mooi uit, want op de zeldzame momenten dat ik in die stoel voor me uit zit te kijken, is het ook heel stil bij mij van binnen. Terwijl het daar meestal behoorlijk onrustig is, met van alles te doen.



Ver weg is niks. Dat is niet snel of langzaam, dus dat laten we gewoon even niks zijn.

Iets dichterbij is de snelweg. De naam zegt het al, tenzij het file is.

Dan komt het kanaal, met de schepen. Misschien gaan die niet zo heel snel, maar omdat ze nogal groot zijn lijkt het heel wat.

Vervolgens, aan deze kant van het water, de straat die kade heet. Daar rijden rustige auto's (tenzij het ergens anders file is, want dan is het een sluiproute en dan sluipen ze helemaal niet, maar rijden ze juist hard) en rustige fietsen.

Tenslotte de wandelaars op de stoep, nog rustiger.

En dan de stille stoel.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ben, dank voor je sms-tester. Ik heb een hekel aan afkortingen en probeer te smsen in volzinnen. Dat gaat, nu ik eerst kan testen, veel beter dan voorheen.(160)