Elvie

Wat kunnen sommige dagen toch heerlijk zijn.

Soms gaan dagen voorbij in grijze zelfdigheid. Tussen opstaan en naar bed gaan gebeurt alleen wat je al zag aankomen toen je opstond en je hebt het idee dat er eigenlijk niets bewogen heeft als je je bedje weer inkruipt.

Maar soms komt er een dag waarop je geluk weer een paar tandjes wordt opgetild. Dan weet je weer hoe leuk het leven is. Vandaag was zo'n leuke dag.

De zon scheen en ik hoefde de hele dag niet na te denken of ik een jas of een trui aan moest, of ik nou buiten of binnen was.
De fietsenmaker had een nieuw wiel dat paste bij mijn oude fietsje, zodat hij toch nog niet naar de eeuwige jachtvelden hoeft.
Dat wiel zat er in een half uurtje in. Geen vastzittende moeren, geen doorgeroeste verstopte onderdelen die opeens heel essentieel bleken te zijn. Alles lukte in één keer.
Ik schoot lekker op met m'n studie, zonder stress, zodat ik om 5 uur nog heerlijk een biertje kon drinken in goed gezelschap.
Alle bomen met witte en roze bloesems in Oog in Al stonden in lichterlaaie. Geweldig om rond te fietsen met het zonnetje op m'n bolletje.
Ik ben niet in Barcelona, waar het 17 graden en regenachtig is.

Maar het mooist van alles: gisteren is Elvie geboren. Elvie is geboren op vrijdag de 13e en is het enige echte prinsesje van twee hele lieve muziekouders.
Op vrijdag de 13e geboren worden en dan zo'n mooie eerste dag van je leven, dat is mazzel.

Welkom Elvie. Ik wens dat je hele leven zo mooi zal zijn als deze dag.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dank B&.
Zo b& je echt het liefste koorlid dat ik heb ;)
Heb gauw een link gemaakt vanaf haar website. Tenslotte heeft ze al in de eerste 2,5 dag meer dan 375 hits gehad.

Anoniem zei

Lieve B&,

wat mooi dat je zo prachtig kunt verwoorden wat een wonder een gewone dag kan zijn. Ik hoop dat gevoel nog lang vast te kunnen houden. Geniet van je fiets, maar wel een beetje voorzichtig hè, je weet wat er van kan komen (blauwe ogen en kleine meisjes). Liefs, Sanne

Anoniem zei

Die vrijdag de 13de was om nóg een reden een mooie dag: het was de dag waarop Dreumes echt leerde lopen! Hoera!