Ruggen

Om te vieren dat de Christenunie nu toch echt gaat regeren (vroegah, toen ik jong en links was, was dat reden geweest om te emigreren) hou ik me vandaag aan de zondagsrust. Geen stukje dus om te lezen, want ik rust en dat zou u ook moeten doen. In plaats daarvan bent u internet aan het afstruinen en tijd aan het vermorsen. Foei!

Nou, een kleintje dan. Om over na te denken terwijl u aan het zondagsrusten bent.
Hoe kan het toch kunnen dat we heel goed in staat zijn om mensen te herkennen aan hun achterzijde, terwijl we die zelden zien...

En nu niet gaan zeuren "Is dat wel zo, dat we mensen goed herkennen aan hun achterzijde?", want dat heb ik zelf proefondervindelijk ondervonden. Probeer het anders zelf maar eens. Vooral op de fiets lukt het goed.

Rust zacht, verder.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ga vandaag naar de kerk, ook al ben ik atheïst, naar de doop van de dochter van een vriendin. Zo houd ik rekening met wat mijn medemens belangrijk vindt. Nobel genoeg?

Anoniem zei

@sara: Als mede-atheïst vind ik dit getuigen van liefheid, zeker als het leven al aan het rennen is.
Gelukkig mors je ook nog een beetje.