Dvorak

Wie benieuwd is geworden naar een alternatieve toetsenbord layout, zie hier:



Dit heet een "Dvorak" layout. Hoe je dit kunt activeren op je Windows computer lees je in dit artikel van Microsoft
Ik heb hem nu zo geinstalleerd dat ik rechtsonder in m'n scherm zo'n blauw blokje heb waar 'NL' in staat. Als ik dat aanklik, kan ik wisselen tussen een gewone en een Dvorak layout.

Nog wel even iets verzinnen om op de toetsen te plakken. Je kunt ze ook losmaken (voorzichtig met een schroevendraaier er onder wrikken) en op de nieuwe plaats vastklikken.

Fijne lentezondag gewenst allemaal.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ooo, het is niet bedoeld voor blindtypers zoals ik! Nou ja, des te beter misschien ook. Want voordat ik geveld raakte door rsi haalde ik 600 aanslagen per minuut. Veel sneller hoeft ook niet, toch? Inmiddels gelukkig hersteld, maar ik moet mezelf afremmen (dat blijkt maar weer, door mijn getoonde interesse in dat toetsenbord)!