Beter

Huize B& leeft onder de terreur van de radio. Radio 1, wel te verstaan en dat is-ie ook. In bijna iedere ruimte in het huis staat -vooral 's ochtends- een radio het wereldnieuws te achtergronden. Ik ben benieuwd in hoeveel therapeutische sessies mijn kinderen hier op hun dertigste een plekje aan weten te geven.

Fijn is het vast niet, maar het is niet anders. Geen betere manier om mijn neuronen wakker te maken dat een flinke portie ellende.
Soms is al die informatie ook voor mij geen pretje. Vaak bij de reclame, die 's morgens op radio 1 erg gericht is op één doelgroep: de autorijdende, vermogende man van middelbare leeftijd die erg bang is voor ongelukjes. Ik dus niet.

Nu stroomt al dat reclamegedoe over het algemeen gewoon langs de gesmeerde boterhammen en de geschilde appeltjes het afvoerputje in, maar er is een uitzondering. De reclame voor de apotheker. Nadat eerst een stem heeft verteld dat apothekers zulke goede dingen doen -ze mengen namelijk soms zelf medicijnen (joepie)- komt de slotzin. De slogan, waar de jongens en meisjes van reclamebureau LMAO&HhvVJ zeker 14 brainsessies aan gewijd hebben. De slogan die Nederland moet verpletteren. Bent u er klaar voor?

Medicijnen werken beter
dankzij uw apotheker.

Als ik dit gedrocht van een onrijm eenmaal heb gehoord, wordt het nooit meer goed die dag. En het ergste is dat deze campagne genomineerd is voor een prijs!!!! Kijk even mee op http://www.knmp.nl/copy_of_knmp-vandaag/nieuws-publicaties/persberichten-knmp/campagne-medicijnen-werken-beter-dankzij-uw-apotheker-genomineerd-voor-san-accent/
die vast genomineerd wordt voor de mooiste URL van een reclamecampagnenominatie.

Wie nog even verder spit in de wondere wereld die apotheek heet, komt bij een persbericht waarin vol trots wordt aangekondigd dat de Verenigde Nederlandse Apotheken gaan fuseren met Brocacef.
Was dat geen farmaceutisch bedrijf?
De apotheker schuwt geen enkel cliché, want "Door deze samenvoeging ontstaat een sterke speler op de Nederlandse markt."

Ik ben blij en trots op een maatschappij die zoveel creatieve apothekers kent, maar ik weet het zeker en ik doe het beter: die apotheker deugt voor geen meter.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo ver naast zul je er niet zitten. Een poosje geleden ging de reclame over "wilt u iets weten over medicijnen? Ga naar uw apotheker." Ik wilde inderdaad iets weten want mijn huisarts moest me een antwoord schuldig blijven. Het antwoord vd apotheker was: "Meneer, dan moet u bij uw huisarts zijn!"

Anoniem zei

Hahahaha!
Ik kan me hier ook behoorlijk aan storen. Wat ik ook een hele lelijke vind, is van "een bepaald wasmiddel" (omo) dat zingende stemmetje: "Niet duur!".
Het sloeg he-le-maal nergens op.
Grrr...

Binc zei

@marius: dat was van het (apothekers)kastje naar de (klaag)muur ;)

@stoere: toch heeft het ook z'n positieve kanten. We hebben hier vaak een boel lol met het nadoen van foute reclames: "Retteketet naar Bee Terbed", ook zo'n Kromme Teen Award winnaar.