xAnne

Ik kwam net uit de stad toen m'n mobiel ging. Volgens de display was het xAnne. Zo heet ze niet echt, dat is het trucje dat ik heb bedacht om te zorgen dat mensen die met een 'A' beginnen niet voordringen in m'n kieslijstje. "Leuk", dacht ik nog. Ik had haar een tijdje geleden gesproken en het is fijn om met haar te praten.
Anne meldde me dat ze op het station stond. Dat was raar, want ze woont en werkt in Nijmegen. Misschien een dagje uit geweest in Utrecht of gewoon weggelopen bij haar gezin.
Ze bleek op het station van Nijmegen te staan, om mij op te halen. We hadden een afspraak om 6 uur en zouden samen gaan eten.
Ik wist van niks, maar er begon een alarmpje af te gaan. Dat vorige gesprek, lang aan de telefoon gehangen, afspraak gemaakt. En die was niet in m'n agenda terecht gekomen...En zelfs een agenda die piept als je een afspraak hebt, helpt niet als je er niks in schrijft.

Met een heel erg spijtend hart heb ik haar verteld dat ik niet alsnog naar Nijmegen kwam, want ik zou vanavond hard werken. Er moeten 3 websites af, een boek over Taal en Geheugen gelezen en samengevat worden en bovendien heb ik zondag een auditie.
Wat een sukkel.

Sorry Anne.

 

Geen opmerkingen: