Crash

Hij heeft m'n mail gelezen, ik weet het zeker! Terwijl ik meestal niet te klagen heb over mijn computer. Nu zorg ik ook goed voor hem: virusscanner, spyware controleur, regelmatig defragmenteren. Alleen met de backup wil het niet altijd lukken. Gedoe, vind ik dat.

Maar nu blijkt hij dan toch jaloers en rancuneus te zijn. Ik heb gisteren een groot deel van de dag besteed achter de computer van een vriendin. Die computer werd maar trager en trager, dus die heb ik liefdevol van achterstallig onderhoud ontdaan. Mijn eigen PC heb ik maar nauwelijks aangeraakt, maar nog wel om een mailtje te versturen aan een Linux fan. Ik ben oud en verslaafd aan windows, maar heb wel samen met de Linux fan hard gemopperd op Microsoft en hun geldhonger en geringe respect voor de privacy van de windowsgebruiker. Dat mailtje heeft, met het gebrek aan aandacht, de doorslag gegeven.

Toen ik vanmiddag mijn computer aanzette, kreeg ik een blauw scherm te zien met cryptische codes en iets over een resource not found. Om een lang en technisch verhaal kort te maken: het is nu na middernacht en ik wacht tot de nieuwe installatie van windows is afgerond. Dat zal mij leren. Spreek vrijmoedig over windows, maar misbruik zijn naam niet. Zeker niet in mailtjes die hij mee kan lezen.

En maak regelmatig een backup...

(Dit stukje is geschreven op de computer van de vriendin. Die van mij is opnieuw geboren aan het worden, dus hij zal het me hopelijk vergeven.)

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik maak altijd een plechtige buiging voor ik mijn pc aanzet. Jij niet dan? Bill straft onmiddellijk!