Blogklussen

Taal is, hoe gebrekkig ook, toch een prachtig medium. Als ik nu zeg dat ik gisteren de gehele dag aan het blogklussen was, dan begrijpt iedereen dat onmiddelijk. Ik was namelijk aan het klussen bij iemand die ik heb leren kennen door haar blog te lezen en er soms op te reageren.

In dit geval is die iemand Sara en haar kinderen en Echtgenoot. Ze hebben met z'n vieren een prachtig huis gekocht: ruim, licht en wit. Ik had - al bloggende - aangeboden om te helpen met verhuizen. Zij wonen ook in de centraal in het land gelegen stad U.

Zo kwam het dat ik met een rol afplakband en een pot verf op een trap stond, in het huis van mensen die ik daarvoor nog nooit gezien had. Toch voelde het behoorlijk vertrouwd. Ik lees Sara's stukjes al een aantal maanden en daarmee krijg je een aardig kloppend beeld van iemand, blijkt.

De vraag blijft of het nu handig is om als bloggers met elkaar kennis te maken in levende lijve. Voor Sara was het in dit geval wel handig, want haar witte muren en plafond zijn nu haar kleur wit en daar heb ik aan meegeholpen. En voor mij was het ook leuk om te zien wie er allemaal achter de aanduidingen Peuter, Dreumes en Echtgenoot schuilgaan. Ik heb vier leuke mensen leren kennen en een hele gezellige dag gehad. Maar er is iets van het mysterie verdwenen. Het is eigenlijk als de verfilming van een boek: je ruilt je eigen fantasie in voor een beeld van de werkelijkheid.

Een mooie bijkomstigheid is wel dat Sara mooie foto's maakt en op haar weblog zet. Dus als je benieuwd bent hoe B& er nu eigenlijk uitziet...klik

4 opmerkingen:

Anoniem zei

En zo kom ik dan weer op jouw blog terecht, MJ de vriendin uit Brussel, die af en toe in StukjeS figureert en die helaas niet kon komen helpen klussen (ik "moest" op vakantie na mijn mijn eigen verhuizing). PS Leuk woord, blogklussen!

Binc zei

Ha MJ (ik weet nu lekker hoe je in het echt heet), de beroemdste figurant van bloggend Nederland!

Welkom in Oog in Al, zelfs al kom je alleen maar omdat Sara tijdelijk buiten werking is.

Woon je nu niet meer in de stad van lof en sprouts?

Anoniem zei

'Buiten werking', 'buiten werking', noem dat maar buiten werking!

Ik denk dat MJ nu een nieuwe bio-line heeft voor haar twitter-pagina (want ze twittert wel. al beken ik dat ik haar daartoe heb aangezet door een account voor haar aan te maken...)!

Anoniem zei

ha die B&! ik woon nog steeds in de stad van lof en sprouts (en vooral pralines en frietjes ook, niet te vergeten), maar ben binnen die stad verhuisd. dat hadden Sara en ik roostertechnisch gezien suboptimaal geregeld dit jaar :-) "Oog in Al" vind ik bijna poëzie. die naam intrigeert me wel sinds ik af en toe over de utrechtse snelwegen rijd.