Eekhoorn en Mier

Niemand wist waar iemand anders was. En iedereen wachtte op de lente.

Toch kon de eekhoorn het niet laten een heel klein briefje aan de mier te sturen. Tot zijn onuitsprekelijke genoegen kreeg hij op de allerlaatste dag van het jaar een briefje terug. Een felle sneeuwstorm blies het envelopje onder zijn voordeur door, liet het door zijn kamer dwarrelen en schoof het door een kier de kast in.

‘Hallo eekhoorn!’ schreef de mier en de eekhoorn prikte het briefje op de binnenkant van zijn kast en keek ernaar zolang het winter was en iedereen zich verborgen hield.

‘Hallo mier,’ zei hij zo nu en dan tegen het briefje. Zo ging de tijd sneller en minder saai voorbij.




Toon Tellegen heeft de Constantijn Huygensprijs 2007 gewonnen. Eindelijk eens iemand die hem wat mij betreft ook totaal helemaal verdient.

En het mooie is dat een boek van hem helemaal op internet staat, inclusief prachtige afbeeldingen. Klik hier en smul van de prachtige verhalen. In het begin misschien even wennen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een cadeautje is die link B&. Ik geniet altijd al van zijn verhalen, maar deze digitale komen bij mijn favorieten....een lichtpuntje voor de komende herfstige avonden?!

Oase zei

En nog filosofisch ook! Luister maar eens naar dit verhaal over identiteit.

http://oase.xizz.biz/identiteit.wma

Het komt van mijn luister-boek: "misschien wisten zij alles". Heerlijk!!
Ruben

Binc zei

Ik wil ook zo'n luisterboek!
Als Bommel dan weer opgehouden is, ga ik daarbij in slaap vallen!
Illegale kopieen mogen gratis naar mij toegemaild worden.

Maar b& ik eigenlijk wel B&? En is bee eigenlijk wel bi? Hihi. En is Rub& eigenlijk wel een oase.