Gelukkige kinderen

Een persbericht voor alle zwoegende vaders en moeders, vooral die van pubers.

--------------------------------------------------------------------------------
VN: Nederlandse kinderen gelukkigst

Nederlandse kinderen zijn er beter aan toe dan leeftijdgenoten in andere rijke landen. Dat blijkt uit onderzoek door het kinderfonds van de VN, Unicef. In 21 geïndustrialiseerde landen keek Unicef naar tientallen factoren die een rol spelen, zoals armoede, veiligheid en onderwijs.

Nederland voert de lijst aan. Denemarken en Zweden volgen op de voet. Helemaal onderaan staat Groot-Brittannië met net daarboven de Verenigde Staten.

Tsjechië staat ook in de lijst en doet het beter dan rijkere landen. Dat wijst er volgens Unicef op dat welvaart niet altijd leidt tot een beter leven. (dùh red.)
--------------------------------------------------------------------------------

Mijn pubertjes keken niet bijzonder blij van dit bericht. Gek hè.

Het rapport is hier te downloaden

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Zeer bemoedigend nieuws nu ik met mijn jongste puberdochter (14) in de fase verkeer dat ze nauwelijks haar kamer uit wil komen en hooguit 10 woorden per dag tegen me spreekt.
Is te achterhalen waarom Groot Brittannië en de VS zo laag staan?

Anoniem zei

Oooooohhh, ik leun weer even gerustgesteld achterover! ;-)

AnJoyMe zei

Mijn puber lacht een beetje schaapachtig en gaat weer verder met tv kijken en huiswerk maken (ja, inderdaad, tegelijkertijd...)

www.ilseal.web-log.nl zei

Nou, ik probeer het nog 1 x, het valt niet mee met die account. Maar wat ik wou zeggen, is dat Nederlandse ouders niet bepaald de indruk hebben dat hun kids de gelukkigste van allerijkelandenkids zijn. Ze zitten maar in hun kamers, te PC'en, zeggen bijna niks.... Kunnen jullie het niet wat meer laten merken, kinderen van Nederland?!

Binc zei

@els: Ik heb een link naar het rapport geplaatst. Ik kon er verder niet zoveel over vinden.

@ilse: Ik sluit me bij deze oproep aan. En mijn pubertje leest dit, weet ik uit betrouwbare bron :)