Sponsoren

Ik ben een fan van Google. Ze maken goeie producten die ze gratis aanbieden. Deze blog is er een voorbeeld van, maar ik hou vooral van Gmail. Gmail is geweldig! Geen zorgen meer of je harddisk niet te vol wordt, welke mailtjes je wel of niet moet bewaren of waar je ze moet opbergen. Met Gmail plak je er één of meer labels op en zo is een mailtje zowel onder "werk" als onder "romantisch" terug te vinden (als je bijvoorbeeld verliefd bent op je baas).
En alle spam verdwijnt automatisch in een map die eens in de maand door de oud-papier meneer van Google wordt leeggehaald.

Alles heeft z'n prijs. Om al dit moois te kunnen betalen, laat Google in de kantlijn van ieder mailtje een aantal advertenties zien, die aansluiten bij de inhoud van zo'n mailtje. Google doet dat op basis van statistiek en kunstmatige-intelligentie technieken
Slim en handig en ik heb er geen last van. Ik verbaas me wel regelmatig. Die kunstmatige intelligentie heeft nog wat te leren, volgens mij.

Zie hier de reactie op een heel gewone mailwisseling tussen mij en een vriend, waarin ik me afmeldde voor zijn feestje omdat ik ziek was en hij het jammer vond en me beterschap wenste. Je kent het soort mailtjes wel.
Als je de "gesponsorde koppelingen" bekijkt, lijkt het of we rare dingen met kinderen doen en hij zwanger is.

Kan iemand mij vertellen wat een zwangerschapspiercing is? En wat je daar dan mee doet, als je hem morgen thuis hebt? En wat er precies bedoeld wordt met "inbakeren, armpje vrij, afbouwen"? En wat je dan nog meer kan doen met een multifunctioneel inbakerslaapzakje ?

En of ik ergens aangifte van moet doen???

Gesponsorde koppelingen

Zwangerschaps Piercings
Lage prijzen, uitstekende service ! Vandaag besteld, morgen in huis.

TinyNanny - inbakeren
Multifunctioneel inbakerslaapzakje: inbakeren, armpje vrij en afbouwen.

Webbehaves Underwear
Alles behalve standaard ondermode Ook speciale zwangerschapsondermode

Wel een mooi woord trouwens: "inbakerslaapzakje". Tweehonderd punten bij Scrabble, volgens mij.

4 opmerkingen:

AnJoyMe zei

Oef... ziek zijn of zwanger, zit toch aardig verschil in. Meestal. Hoop ik voor de zwangere lezeressen. Intelligente technieken... ja, nou!
Bij een zwangerschapspiercing heb ik niet echt een voorstelling, eerlijk gezegd. Het inbakeren, ja, dat zegt me weer wel iets, maar daar ben ik dan ook een moeder voor ;-)
En zwangerschapsondermode... dat wil je niet weten... :-S

Anoniem zei

Hahahaha! Wat een ontzettend leuk log. Wel raar dat je zulke advertenties krijgt. Ik word door Google altijd aangespoord om boeken te kopen. Nog meer boeken. Ik ga er nog eens failliet aan.. ;-)

Anoniem zei

Hm, zoiets zou mij insprireren om mijn mailtjes te gaan doorspekken met heel bizarre wooorden - gewoon om te kijken wat voor advertenties er vervolgens verschijnen! Moet je het wel even op een akkoordje gooien met de geadresseerde, anders krijgt die heel rare ideeën van je. Speaking of which: er komen toch ónder je mail zelf niet automatisch ook 'gekke' advertenties te staan?

Binc zei

@sara:
OK, goed idee. Als jullie binnenkort obscene mailtjes van me krijgen is dat een wetenschappelijk experiment.

Gelukkig worden de advertenties niet meegestuurd, nee.